17 راه کارآمد برای تبلیغ یک اپلیکیشن موبایل که باید بدانید

شما اپلیکیشن تلفن همراه راه اندازی کرده اید؟

در تبلیغات اپلیکیشن خود موفق نبوده اید؟

تعداد نصب برنامه همراه شما بسیار پایین بوده است؟

ارتقاء محصول در بازار یکی از اصلی ترین مشکلات پیش روی توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است. با این وجود این وظیفه بسیار مهم است زیرا بدون بازاریابی مناسب هیچ مخاطبی وجود نخواهد داشت و اگر مخاطبی وجود نداشته باشد چگونه می توانید درآمد کسب کنید؟

برای اطلاع کاربران از محصول شما ، باید به آنها بگویید که وجود دارد و نه تنها از طریق Google Play و App Store و بازار بلکه از طریق سایر کانال های بازاریابی به آنها توجه می کنید و اگر محصول شما کیفیت مناسبی داشته باشد رتبه خوبی در فروشگاه های اپلیکیشن دریافت می کند در همین رابطه وب سایت آیزنت مقاله ای تحت عنوان”چگونه رتبه بندی اپلیکیشن خود را بهبود بخشیم؟” منتشر کرده است که شما می توانید با مطالعه آن رتبه بندی اپلیکیشن خودتان را بهبود بخشید

در مقاله 12 گام اساسی ساخت یک برنامه موبایل موفق، نحوه ساخت یک برنامه موفق را آموزش داده ام و در این مقاله نوشته شده توسط وب سایت آیزنت لیستی از روشهای کارآمد تبلیغ برنامه تلفن همراه را برای شما گردآوری کرده ام ، توصیه های خاصی را ارائه داده ام.

 

1. ASO (بهینه سازی فروشگاه App)

ASO بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی برنامه های تلفن همراه است. هدف از این کار ، بهبود دیداری و موقعیت یابی برنامه در Google Play ، App Store  وبازار و همچنین به دست آوردن کلیک های ارگانیک کاربر و بارگیری ها است.

بدون هیچ گونه بهینه سازی ASO کافی ، سایر اقدامات تبلیغاتی ممکن است کار نکنند زیرا افراد به راحتی نمی توانند برنامه شما را در فروشگاه پیدا کنند. حتی اگر آنها از یک لینک مستقیم پیروی کنند ، آنها هنگام دیدن تصاویر نادرست نمی خواهند آن را بارگیری کنند.

کار ASO شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی عنوان برنامه (نمایه شده در جستجو)
  • ایجاد توضیحات جالب و کلمات کلیدی بهینه شده
  • ایجاد نمادهای باکیفیت و قابل مشاهده: گذاشتن وقت ، تلاش و پول برای ساختن نمادی دارد که چشم کاربر را به خود جلب کند
  • انتخاب یک دسته مناسب که در آن برنامه اضافه خواهد شد
  • تکمیل کردن قسمت کلمات کلیدی
  • ایجاد تصاویر جذاب و آموزنده.

اپلیکیشن موبایل

صفحات برنامه رقبا را تجزیه و تحلیل کنید ، از اشتباهات آنها نتیجه گیری کنید و از روش های موفق استفاده کنید.

 

2. انگیزه نصب

یکی از فاکتورهای مهم ارتقاء برنامه شما به جایگاه بالاتر در فروشگاه ، تعداد نصب برنامه است. در مدت زمان کوتاه به تعداد زیادی بارگیری نیاز دارید. برای دستیابی به این هدف ، توسعه دهندگان غالباً به خدماتی که ترافیک موبایل به آن انگیزه دارند ، متوسل می شوند.

ترافیک انگیزه نصب برنامه را برای یک پاداش خاص فرض می کند. خدمات تخصصی وجود دارد که به شما در خرید تعداد مورد نیاز آن کمک می کند. می توانید نصب و راه اندازی را بر اساس روز و زمان توزیع کنید.

 

3. تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام

فیس بوک دارای نوع خاصی از تبلیغات به نام “تبلیغات نصب برنامه” است. اینگونه تبلیغات در فیس بوک ، اینستاگرام و فیدبک های پیام رسان فیس بوک ظاهر می شود. هنگامی که برنامه های تلفن همراه را تبلیغ می کنید ، این کانال می تواند نتایج خوبی را ارائه دهد.

 

آموزش تبلیغات برای اپلیکیشن

حساب تبلیغات فیس بوک امکان تنظیم انعطاف پذیر بودجه خود ، تنظیم هدف گذاری دقیق و استفاده از تماس های مختلف را برای کاربران فراهم می کند. این کانال نسبتاً گران است ، اما مزایای این منبع ترافیکی کاملاً امیدوار کننده است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

 

4. ارسال در گروه های تلگرام و فیس بوک

اگر بودجه کافی برای تبلیغات هدفمند ندارید ، گزینه دیگری وجود دارد. می توانید یک پست را در یک گروه موضوعی در تلگرام یا فیس بوک اختصاص دهید که به برنامه ها برای یک سیستم عامل خاص یا یک موضوع اختصاص داده شده است. چنین جوامعی شامل مخاطبی است که برای بارگیری منظم برنامه ها استفاده می شود. در نتیجه ، مطمئناً سهم خود را جلب خواهید کرد.

به چندین گروه موضوعی در تلگرام و فیس بوک بپیوندید. مخاطبان جامعه باید به موضوع برنامه شما علاقه مند باشند. از تبلیغات مستقیم ، تحریک کاربران در بحث و جلوگیری از استدلال در نظرات خودداری کنید.

 

5- صفحه شخصی و حسابها

همچنین می توانید صفحه رسمی برنامه را حتی در مرحله توسعه در اینستاگرام و فیس بوک ایجاد کنید و پست هایی را برای توصیف روند توسعه ارسال کنید. اگر حساب شخصی شما تعداد زیادی مخاطب دارد و موضوع برنامه کاملاً محبوب است ، می توانید در صفحه شخصی خود پست ایجاد کنید.

 

6. تبلیغات اینستاگرام

با استفاده از یک حساب تبلیغاتی در فیس بوک ، می توانید در اینستاگرام نیز آگهی ایجاد کنید ، و تصور آنها را در فید و داستان ها سفارشی کنید. این شبکه اجتماعی روی بخش ویژوال تمرکز دارد و دقیقاً همان چیزی است که شما برای تبلیغ بازی نیاز دارید.

 

7. از کدهای تبلیغاتی استفاده کنید

با استفاده از کدهای تبلیغی ، می توانید برای تعداد محدودی از کاربران ، دسترسی رایگان به برنامه یا محتوای خاص خود داشته باشید.

می توانید برای وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران کدهای تبلیغاتی تهیه کنید و درباره بررسی ها یا بررسی های کلی ترتیب دهید. گزینه دیگر انتشار کدهای تبلیغی در صفحات برنامه در شبکه های اجتماعی است.

اپلیکیشن های برتربا استفاده از این روش ، به کاربران این امکان را می دهید تا با برنامه شما آشنا شوند و وفاداری به آن را افزایش دهند.

 

8. شبکه های CPA (برنامه های وابسته)
تعداد زیادی از برنامه های وابسته به تلفن همراه وجود دارد که “مدیر وب” (افرادی که ترافیک برنامه های تلفن همراه را ایجاد می کنند) و مشتریان با آنها ملاقات می کنند.

شما ادعا می کنید که آماده پرداخت X تومان برای یک نصب هستید. برنامه وابسته کار را با مدیرمسئولان وب انجام می دهد و به افرادی که نصب برنامه شما را تضمین کرده اند ، پول می پردازد.

این روشی نسبتاً پرطرفدار برای تبلیغ برنامه های تلفن همراه است ، به خصوص اگر قصد دارید در دراز مدت مخاطب را جذب کنید.

9. جستجوی تبلیغات متنی (Google Ads، Bing Ads)
تبلیغات متنی شامل پیکربندی تبلیغات و نمایش در شبکه های تبلیغاتی است که توسط موتورهای جستجو مانند Google و Bing اداره می شوند. اگر آگهی شما به درستی پیکربندی شده باشد و منافع مخاطب هدف به درستی تعیین شود ، تبلیغات فقط برای کاربران علاقه مند نمایش داده می شود. پرداختهای دریافتی برای کلیکهای شما انجام می شود.

این روش اشکالاتی دارد. به عنوان مثال ، در چندین موضوع رقابت برای برداشت ها وجود دارد زیرا رقبا می توانند هزینه های کلیک را افزایش دهند. لازم است در یافتن تعادل بین هزینه و کارآیی و شناسایی صحیح درخواست ها برای جذب مخاطب مورد نیاز ، آزمایش کنید.

 

10. تبلیغات در فروشگاه App و Google Play و بازار

توسعه دهندگان فروشگاه Android و iOS برنامه های تبلیغاتی را به صورت تبلیغاتی ارائه می دهند که در فروشگاه های مربوطه نمایش داده می شوند: تبلیغات جستجوی Apple و Google ads برای برنامه ها.

توجه به این نکته مهم است که چنین تبلیغاتی فقط در دستگاه های سازگار با برنامه نمایش داده می شود و منحصراً برای کاربرانی که این برنامه را نصب نکرده اند ، ساخته می شود.

 

11. تبلیغات درمورد منابع موضوعی و رسانه ها
بررسی های کلی به کاربران امکان می دهد درک کنند که آیا به برنامه نیاز دارند یا نه. تصاویر و فیلم های رنگارنگ را به نمای کلی متن خود اضافه کنید. از نویسندگان وبسایتهای مطرح بخواهید که درمورد شما بنویسند.

اگر محصولی واقعاً جالب را ایجاد کرده اید ، برخی از نشریات تخصصی در مورد شما به صورت رایگان می نویسند. با این حال، شما نمی توانید مطمئن باشید که چه کسی داستانی را منتشر خواهد کرد و چه زمانی این کار را انجام می دهند. بنابراین ، همچنین می توانید با پرداخت هزینه سفارش دهید.

کسب درآمد اینترنتی

می توانید وب سایتهایی را برای ارسال تبلیغات پرداخت شده با در نظر گرفتن موضوع برنامه ، بودجه ترفیع و جغرافیای بازار خود انتخاب کنید.

 

12. تبلیغات ویدیویی
بررسی ویدیویی که یک بازی موبایل را توصیف می کند ، چیزی شبیه به یک تریلر ، تبلیغات بازی و توضیحات گیم پلی همه در یک است.

بررسی برنامه های تلفن همراه غیر بازی بیشتر در نشان دادن مزیت ها و فضایل اصلی محصول متمرکز است. راهنماهای ویدیویی نیز وجود دارد که نحوه استفاده از برنامه های تلفن همراه را توضیح می دهد.

هرچه یک برنامه یا یک بازی جالب تر باشد ، کاربران پس از مشاهده بررسی ، آن را بارگیری می کنند. کانال YouTube خود را برای ارسال فیلم و ایجاد توافق با سایر کانال های YouTube برای به اشتراک گذاشتن فیلم های خود ایجاد کنید.

 

13. وب سایت تبلیغاتی برای برنامه شما
این نقطه مرجع است که در آن شما می توانید کنترل کاملی بر آنچه که در مورد محصول خود به کاربران می گویید ، کنترل کنید. وب سایت شما می تواند در مورد روند توسعه به کاربران خبر دهد ، اخبار را گزارش دهد ، مخاطبان را درباره به روزرسانی ها و تاریخ انتشار آنها آگاه سازد و یک بخش سوالات متداول (“سؤال و پاسخ” ایجاد کند)

اصول تبلیغات اپلکیشن

وب سایتی که بطور خاص برای تبلیغ یک بازی جدید یا نوع دیگری از برنامه ایجاد شده است ، اهداف تبلیغ را بسیار تسهیل می کند. شما می توانید از طریق موتورهای جستجو یا تبلیغات هدفمند ، به آن هدایت کنید تا مخاطبان خود را درباره برنامه آگاه سازند.

نظرات کاربران را به وب سایت خود اضافه کنید و در مورد موارد موفق استفاده از محصول خود به بازدید کنندگان بگویید. یک دکمه قابل توجه را در همان صفحه قرار دهید تا بازدید کنندگان شما بتوانند برنامه شما را کلیک و بارگیری کنند.

 

14. بازاریابی آنفلوانزایی
وبلاگ نویسان ، شخصیت های رسانه ای ، رهبران افکار و همچنین دارندگان پلتفرمهای بزرگ و متوسط ​​(صفحات و گروه ها در شبکه های اجتماعی ، گفتگو در پیام رسان های فوری و سایر رسانه های اجتماعی) می توانند یک اثر تبلیغاتی سریع نیز داشته باشند.

اگر رهبر گروه خود نیستید با پرطرفدارترین وبلاگ نویسان تماس بگیرید. با بازیکنان کوچکتر همکاری کنید ، به خصوص اگر تازه کار را شروع کرده باشید. قیمت آنها بسیار پایین تر خواهد بود و مخاطب وفادارتر خواهد بود.

اپلیکیشن موفق

15. خبرنامه ایمیل
اگر دیتابیس دارید که مشترکین ایمیل خود را لیست می کند ، پس از افزودن آن به فروشگاه ها ، آنها را در مورد برنامه خود بگویید. یک نامه جداگانه برای محصول خود اختصاص دهید: در مورد قابلیت های آن به کاربران بگویید و پیوندی به صفحات در Google Play و App Store ارائه دهید.

شما می توانید با استفاده از خبرنامه های الکترونیکی به روش های مختلف ، علاقه را در میان کاربران حفظ کنید: از شروع خبرنامه های واضح که توصیف همه به روزرسانی ها و تغییرات محصول را انجام می دهد و با بازاریابی کامل به محتوا با قصه گویی و تبلیغ فروش پایان دهید.

16. انجمن ها / انجمن های موضوعی
چندین پلتفرمهایی وجود دارد که می توانید محصول خود را تبلیغ کنید. ما در مورد جامعه های اختصاصی وب متعهد به راه حل های فناوری پیشرفته صحبت می کنیم.

17. ارجاع برنامه
با افرادی که می شناسید شروع کنید. از آنها بخواهید که برنامه شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. اگر محصول خود را بصورت پولی یا اشتراکی توزیع کنید ، می توانید یک برنامه ارجاع تهیه کنید. برای جلب کاربران جدید ، تخفیف و یا تخفیف ارز بازی را به مشتریان خود پیشنهاد دهید.

به عنوان مثال ، هنگام ورود به بازار در یک کشور جدید ، Uber سفرهای رایگان را به کاربرانی که لینک نصب برنامه Uber را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند ارائه داد.

(Visited 4 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *