کسب درآمد با اپلیکیشن سفر: نکات ، ویژگی ها و چیزهایی که باید بدانید

توسعه فناوری و جهانی سازی ، سفر را برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه و قابل دسترسی کرده است. علاوه بر این ، بازار گردشگری همچنان با یک مخاطب بزرگ و  همچنان منطقه ای بسیار امیدوارکننده است.

 

برای شرکت های فعال در این صنعت ، یک برنامه تلفن همراه می تواند به ابزاری کارآمد برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه خود ، کمک به تقویت موقعیت های بازار و ارتقاء توسعه کلی تبدیل شود.

در زیر در این مقاله ، با جزئیات بیشتری در مورد این نوع برنامه صحبت خواهیم کرد و نکات مفیدی را به اشتراک می گذاریم که به شما امکان می دهد ترتیب موفقیت آمیز چنین محصولی را ترتیب دهید.

 

چرا توسعه برنامه تلفن همراه مسافرتی یک فرصت بزرگ تجاری است؟

مسافران بطور فعال از رزرو هتل ، رزرو بلیط هواپیما ، اجاره آپارتمان و برنامه های برنامه ریزی سفر عمومی استفاده می کنند. آنها اعلانهای مهمی را ارسال می کنند که مستقیماً به دستگاه های تلفن همراه خود ارسال می شوند ، کارت های برنامه وفاداری را در برنامه های اختصاصی ذخیره می کنند ، مسیرها را با استفاده از نرم افزار مناسب ردیابی می کنند و کارهای دیگر دیگری را انجام می دهند.

در اینجا برخی از آمارها تأیید می کنند که توسعه برنامه سفر یک کسب درآمد عالی برای سرمایه گذاری است:

70٪ از رزروها و سفرهای خود به خود با استفاده از تلفنهای هوشمند انجام می شود.
64٪ از پاسخ دهندگان خوشحال می شوند قبل از رزرو آن ، یک تور مجازی از محل اقامت آینده خود بگذرانند.
فروش دیجیتال خدمات مرتبط با گردشگری 10٪ در سال 2018 افزایش یافته و به 694 میلیارد دلار رسیده است (eMarketer)؛
برنامه های مسافرتی دائما جزء 10 دسته محبوب برتر فروشگاه App هستند.

همانطور که مشاهده می کنید ، این بازار تقاضای کافی و چشم انداز توسعه را ارائه می دهد و همین امر آن را به یک منطقه سرمایه گذاری امیدوارکننده تبدیل می کند.

راه اندازی یک اپلیکیشن موفق دارای 12 مرحله گام به گام می باشد که قبلا در وبسایت آیزنت آن را منتشر کرده ایم علاوه بر آن یک اپلیکیشن سفر خوب باید دارای 10 ویژگی باشد. شما هم می توانید از طریق آموزشهای وب سایت آیزنت کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

 

نحوه ایجاد یک برنامه سفر: 10 ویژگی مورد نیاز

یک برنامه سفر می تواند ویژگی های بسیاری را ارائه دهد. علاوه بر این ، این لیست بسته به نوع محصول متفاوت خواهد بود. با این حال ، ما می توانیم چندین نکته مهم را که در وهله اول باید به آنها توجه کنیم برجسته کنیم.


1. منطقه شخصی کاربر

برنامه سفر ابزاری برای استفاده شخصی است. بنابراین لازم است یک حساب کاربری شخصی در آن پیاده سازی شود. کاربران می توانند داده های شخصی خود را در آن ذخیره کنند تا فرایندهایی مانند کتاب مجدد یا نقل و انتقالات پرداخت را تسریع کرده و تاریخچه رزرو / سفر را مشاهده کنند.

 

2. جمع آوری داده های شخص ثالث

اگر می خواهید داده های ارائه شده توسط خدمات شخص ثالث را به کاربران خود نشان دهید ، باید تعدادی از ادغام ها را با استفاده از API پیاده سازی کنید. می توانید بخش هایی با داده های کرایه اتومبیل ، دسترسی به برنامه پرواز و بلیط هواپیما و سایر داده های مشابه را فعال کنید.

 

3. عملکرد و فیلترهای جستجو

اگر برنامه شما حاوی مقدار زیادی محتوا است ، باید یک عملکرد جستجو داخلی را پیاده سازی کنید. علاوه بر این ، امکان تنظیم فیلترهای مختلف برای دستیابی به نتایج بهتر ، از گم شدن کاربران در اقیانوس داده جلوگیری می کند و به آنها امکان می دهد تا به سرعت آنچه را که لازم دارند پیدا کنند.

 

4- پیمایش و جغرافیایی

پیمایش و نقشه ها ویژگی های بسیار مهمی در یک برنامه سفر هستند. این ویژگی با استفاده از فناوری جغرافیایی اجرا می شود. کاربران می توانند هنگام پیاده روی یا برای اهداف دیگر از یک سیستم جهت یابی مناسب استفاده کنند. به عنوان مثال ، نقشه می تواند مکانهای جذاب در نزدیکی کاربر یا هتل های شهر را نشان دهد.

 

5. عملکرد رزرو

کاربران باید بتوانند در هتل ، بلیط هواپیما یا یک اتومبیل ترجیحاً مستقیم را از طریق برنامه و در هر زمان مناسب رزرو کنند. داده های شخصی کاربر، به ترتیب، می توانند به طور خودکار از سمت پروفایل کاربر بیرون کشیده شوند.

 

اگر با برخی از ارائه دهندگان خدمات همکاری برقرار کرده اید ، می توانید یک برنامه وفاداری منحصر به فرد را به کاربران ارائه دهید و آنها را ترغیب به مراجعه به خدمات محصول خود کنید.

 

6. برنامه ریزی برنامه سفر

این امکان را برای کاربران خود فراهم کنید تا کل برنامه سفر را از ابتدا تا پایان در یک مکان مشاهده کنند. از آنجا که نیاز به استفاده از چندین برنامه مختلف را از بین می برد ، این عملکرد برای استفاده راحت است و مخاطبان بالقوه را به استفاده از یک محصول واحد ترغیب می کند.

 

7. اعلان های مربوط به رویدادهای مهم

بر اساس برنامه سفر برنامه ریزی شده ، برنامه شما می تواند در مورد رویدادهای مهم به کاربران اطلاع دهد. به عنوان مثال ، می تواند آنها را از سفر آینده هواپیما ، پرداخت هتل ، برنامه کاری تسهیلات و سایر موارد مشابه مطلع کند.

 

8. بازخورد کاربر

مردم می خواهند نه تنها سایتهای جالب را مشاهده کنند ، بلکه برداشتهای بازدیدکننده خود را با دیگران به اشتراک بگذارند ، همچنین نظرات دیگران را نیز بیاموزند. این ویژگی به وضوح روی تبدیل برنامه تأثیر می گذارد و کاربران را ترغیب می کند که بیشتر اوقات به برنامه شما متوسل شوند ، زیرا دیگر نیازی به باز کردن وب سایت های مختلف گردشگری نیست.

از بسیاری جهات ، Yelp و TripAdvisor مشهور جهان محبوبیت خود را مدیون بازخورد صادقانه و رتبه بندی های افراد دیگر هستند.

 

9. پیش بینی هوا

پیش بینی هوا یکی دیگر از ویژگی های بالقوه جالب برای افزودن به برنامه شما است. به عنوان مثال ، هنگامی که کاربران قصد دارند پیاده روی کنند ، شرایط آب و هوایی بسیار مهم است. شما می توانید این ویژگی را با استفاده از بسیاری از API های موجود پیاده سازی کنید: Forecast.io ، AccuWeather ، OpenWeatherMap و YahooWeather.

 

10. توصیه های شخصی شده

بر اساس فعالیت های کاربران ، سفرها یا بازدیدهای وب ، برنامه شما می تواند به طور خودکار توصیه های شخصی برای آنها ایجاد کند. با این کار ، میزان حفظ مشتری و وفاداری را افزایش می دهید. این امر به ویژه در صورتی که چنین پیشنهادهایی جالب و سودآور باشد صادق است.

بسته به هدف محصول ، امکانات مالی مشتری و استراتژی توسعه ، می توانید تمام این کارکردها را پیاده سازی کنید یا با MVP شروع کنید و قابلیت های آن را در این فرآیند گسترش دهید.

 

نحوه کسب درآمد از یک برنامه سفر

روش های زیادی برای کسب درآمد از برنامه های سفر و سودآوری زیادی وجود دارد. ما می توانیم چندین مورد مهم را نام ببریم. آنها بسته به ویژگی های مدل تجاری خود ، توسط بزرگترین شرکت های بازار مورد استفاده قرار می گیرند.

1- مدل تبلیغاتی: این گزینه مشترکی در بین برنامه های نوع محتوا است که نوعی بانک اطلاعاتی است ، مانند راهنماهای شهر یا کاتالوگ هایی که دارای سایت ها ، امکانات و غیره جالب هستند.

2- پرداخت در ازای دانلود: کاربران هنگام بارگیری یک برنامه از Google Play یا فروشگاه App ، یک بار مبلغی را پرداخت می کنند.

3- ویژگی Premium: این برنامه به صورت رایگان می تواند باشد و کاربران برای دسترسی به ویژگی های اضافی یا محتوای پریمیوم شارژ می شوند.

4- اشتراک: در این حالت ، هزینه استفاده برای یک دوره خاص (از 1 ماه تا 1 سال) از طرف کاربران یا طرف مقابل شارژ می شود.

5- کمیسیون: این یکی دیگر از الگوی کسب درآمد گسترده در تجارت گردشگری است. می توانید برای هر رزرو یا خریدی که از طریق برنامه خود انجام داده اید ، کمیسیون دریافت کنید (رزرو هتل ، رزرو بلیط هواپیما ، کرایه ماشین و غیره).

6- فروش مستقیم: شرکت هایی که هتل ها ، زنجیره های آپارتمانی یا آژانس های مسافرتی دارند ، می توانند مخاطبان خود را با فروش محصولات و خدمات خود به طور مستقیم از طریق برنامه خودشان گسترش دهند.

 

(Visited 6 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *